ibland förstår jag inte var jag får min energi ifrån, från ingenstans, helt oväntad!

Idag mellan kl.10 och kl.15 låg jag i soffan nonstop, gick upp för att hämta lite lunch, annars lyfte jag inte ett finger..
Tänkte ligga där heeela dan och bara dega, riktigt skönt!!
Men runt kl.15 där nångång, då jag hade sett 6 avsnitt av "The City" på MTV, med Whitney, hon e ju bara så inspirerande, så himla snygga kläder.. jag låg där och drömde mig bort, tänk om man skulle flytta till New York!
Tänk om man hade sån kropp som dom har, kan köpa vad man vill, skaffa ny lägenhet över en dag.. En dröm eller vad?
Där ligger jag som en säck potatis med pyjamas och äter godis.. Helt plötsligt fick det vara nog!!

Jag hoppar upp, hämtar mina träningskläder, och drar ner till gymet på stan. Kör hårdare än vad jag någonsin gjort, och nu känner jag mig som en helt annan människa, jag har fått någon inre drivkraft, tack vare "The City".. Helt galet, men lite sant :) Vi få väl se hur länge detta håller i sig..

Imorgon blir det dejt på stan med underbara Carolina, sen blir det jobb :/

Nu ska jag gosa med mina underbara katter :) E hos päronen på besök :)

Godnatt!

...

Can you hear me calling
Out your name
You know that I'm falling
And I don't know what to say

I'll speak a little louder
I'll even shout
You know that I'm proud
And I can't get the words out

Oh I...
I want to be with you everywhere

Myyskväll :)

Dagen började väldigt segt, upp runt 8 duscha, iväg till jobbet.. åt frukost och sen kom min energi från ingenstans!
Plockade tidningar idag, och det har nog aldrig gått så fort tror jag :)

Sen tog jag, Madde, Emelie & Niklas oss ut till Viks Slott för lite picnic :) såå himla mysigt, satt påå bryggan och åt mat & pratade om allt möjligt :) Det måste vi gör om!

Nu ligger jag i soffan och lyssnar på musik, underbart :)
Imorgon e jag leeeeedig :) :) Om det e fint väder blir det bad :)

Det känns nästan som semester igen!

Jag älskar mitt liv, och alla mina vänner som förgyller det <3 <3

Dessa kort e tagna med min mobil, lika bra som med min vanliga kamera :)

då var semestern slut :(

tillbaka till jobbet.. lite kluvet.. visst är det kul att träffa alla fina människor igen, men jag hade ju hellre velat ha semester ett tag till :)

Idag gick jag till jobbet, min cykel strejkade igår, båda däcken punkterade så jag fick lämna in den på väg till jobbet.. Innan jag skulle gå kollade jag min termometer, 30 grader, ohh va bra tänkte jag, då behöver jag ju ingen jacka.. går ut med linne o shorts, halvvägs blir det typ storm, och jag gick typ 30 min i motvind, mkt trevligt :) Jag hade iofs inte velat cykla i den vinden heller..
efter jobbet hämtade jag min cykel, den e som ny! Helt underbart, 200:- va inte så farligt :)

Sen tog jag en sväng ner på stan, köpte lite billiga tröjor på rean, och sen gick jag till gymet, helt underbart :)
Nu har Maria precis lämnat mig, vi har ätit godis o kollat på allsång.. sen har vi planerat när vi ska göra allt som vi har planerat denna sommar.. sommarstugor & skärgårdsbesök m.m.. vi får väl se :) Någonting ska vi väl kunna klämma in!

Jag känner att jag har iaf har varit väldigt duktig denna semester, har läst hela 3 böcker :)
Måste bara ge ett tips om en väldigt bra bok, Barack Obamas självbiografi (MIn far hade en dröm)
Väldigt läsvärd! Man blir rörd, arg, glad och engagerad på en gång.

Imorgon blir det jobb vid 10, sen blir det väl gymet igen :)

Nu ska jag titta vidare lite på Morden i Midsomer :)

Godnatt!

Hemma igen.

Så var man hemma igen, eller snarare sagt i onsdags. har inte orkat sätta på datorn sen dess typ.
Vi hade det iaf otroligt trevligt! :) En resa jag sent kommer att glömma! För hur kan man glömma 6 nätter i ett 1,20 brett tält, 2 pers som ligger o andas på varandra, och sedan vaknar upp av en gassande sol kl. 6 på morgonen, eller av fåglar som kvittrar utanför ständigt i 2 timmar.
Jag älskar min säng!

Och inte blev det mkt vila när man kom hem heller. Kvällen tillbringades med Mathias, Carolina, Calle & David. Först var vi på förfest i Gränby, sen blev det BJ, mkt trevligt :)

Ser ut som utgång ikväll också, ska till åkanten o sätta oss, niclas e hemma från växjö, ska bli kul o ses :)

Ha en trevlig helg allihopa! :)

Berlin here I come again

Just nu e det 2 ½ timmar kvar till avgång.. Jag & Linnea åker då natt-tåget ner till Berlin, där vi ska campa i en vecka, kul va? Ingen jag har pratat med är riktigt avundsjuk på att vi ska campa, det som e så kul.
Jag e verkligen tokstressad just nu, har inte packat färdigt än, men jag var bara tvungen att ta en paus.

Dagen började stressigt redan från början, satt o laddade musik till min mp3 till kl.3 imorse, så jag hade lite svårt att vakna, glömde sätta klockan också, så kl.8 vaknade jag med ett ryck, skulle ha ringt min tandläkare kl.7 och få en akuttid för min tand. Har så J*vla ont fortfarande, inga tabletter hjälper. Ringde redan igår, och frågade om jag kunde få komma idag, men då måste man boka samma dag, och när jag ringde var det fullt, tack! Dom bad mig då ringa någon annan vårdcentral, och tack Vretgränd!! Ni är underbara, dom hade egentligen ingen tid, men eftersom att jag skulle åka bort så fixade hon så att jag kunde komma till 9.30, underbara människa!
Nu är den väl ok, dom har spolat o tagit bort stygn o grejat, det skulle bli bra sa dom.. hoppas på det!

Sen var det uppdrag hitta luftmadrass. jag går väl till stadium tänkte jag, för där har jag köpt förut, men där fanns det inte, gick runt hela stan, inte en enda!
Min sista chans blev Maxi, jättekul andra dan på semestern! Ringde och dom hade 1 kvar, tack gud! Så jag stressade mig på bussen ut, köpte lite dricka o frukt o sånt välbehövligt och på en gång, så det va väl bra. Men nu har jag verkligen ingen ork kvar i kroppen! Vill bara sätta mig på tåget nu o somna in.

Ha en trevlig vecka allihopa, nu åker jag till lite sydligare breddgrader :)

Och tack mina fina vänner för vår skärgårds-utflykt igår, helt underbart :) Lägger upp lite bilder sen :)